V tokratni četrtkovi večernici, ki je potekala 20. januarja 2022, smo gostili geografinjo Tatjano Sabo, ki nam je predstavila model dvojezičnega osnovnošolskega izobraževanja na narodno mešanem območju Prekmurja. V svoji predstavitvi nas je seznanila s pravnimi osnovami ter pogoji, ki zagotavljajo uresničevanje ciljev dvojezične osnovne šole. Šole imajo prilagojen in dopolnjen predmetnik ter učni načrt, prilagojene normative in standarde ter izvedbena navodila za izvajanje programa dvojezične osnovne šole. V uporabi so dvojezični učbeniki in učna gradiva, učitelji pa morajo obvladati oba učna jezika, prav tako morajo vsa gradiva za učence pripraviti v obeh jezikih. Pri ocenjevanju učenci sami izberejo jezik, v katerem bodo odgovarjali, praviloma je to jezik, v katerem se lažje izražajo. Pri nacionalnem preverjanju znanja lahko učenci izbirajo med slovenščino in madžarščino (materinščina), vsi preizkusi so dvojezični (prevodi). Pri pouku geografije v 7. razredu se učenci podrobneje seznanijo tudi z naravno- in družbenogeografskimi značilnostmi Madžarske.
Narodno mešana območja in dvojezičnost, še zlasti v šolstvu, pomenijo veliko bogastvo, katerega se verjetno še vse premalo zavedamo, saj ga večina slabše poznamo. Zato bi ga veljalo ob obisku Prekmurja v okviru šolskih ekskurzij, z obiskom katere izmed tamkajšnjih šol, približati tudi učencem in dijakom iz ostalih delov države.
Pripravila: Tatjana Kikec